Ayşe doğduğunda diğer bebeklerden biraz daha küçük ama çok sevimli bir bebekti. El ve ayak sırtlarında şişlikler mevcuttu. Doktorlar bazı tetkiklerden sonra Ayşede Turner Sendromu olduğunu söylediler.
Turner'lı bir bebeğin annesi olmak ciddi beslenme problemleri ile uğraşma yükümlülüğünü de getirmişti. Ayşe yediklerinin büyük bir kısmını kusuyordu. Annesi bebeğinin hiçbir zaman düzgün beslenemeyeceğini düşünmeye başlamıştı. On sekiz ay boyunca pek çok uykusuz geceler yaşadılar. Komşuları, tanıdıkları ve görenler Ayşenin annesine bu çocuğu hiç mi beslemiyorsunuz gibi sorular soruyorlardı. Çeşitli beslenme önerileri ve doktorlar önerenler de vardı. Ancak Turner Sendromunun adını hiçbiri daha önce duymamıştı.
Ayşe 2.5 yaşında iken sık sık orta kulak iltihabı geçirdiği için kulaklarına tüp takıldı.
Ailesi bu sorunların geçici olduğunun bilincindeydi ve her seferinde problemlerini akrabaları ve arkadaşları ile paylaşarak yenmesini bildiler.
Ayşe çok sevimli, hareketli, hep mutlu, pozitif bir kızdı. Daha sonraları da kendi ihtiyaçlarını karşılamada ve eğitimini devam ettirme konusunda çok başarılı oldu. Annesi Ayşenin bu günlere gelene kadar epey zorluk yaşadığını söylüyor. Ama artık Ayşe 21 yaşında, boyu 147 cm ve kendine ait bir hayatı olan bir genç hanım. Bir büroda sekreter olarak çalışıyor.
bir anne için en büyük zorluklardan biri olsa gerek...
YanıtlaSilçok etkileyici bir paylaşım olmuş
YanıtlaSilFedakarlık böyle bişey
YanıtlaSil